Час прикордонного контролю поїздів на ст. Мостиська-ІІ скоротиться, що дасть змогу наростити пропускну спроможність кордону з Польщею

АТ "Укрзалізниця" (УЗ) завершило проєкт із перенесення пункту прикордонного контролю поїздів на станцію Мостиська II (станція перед держкордоном із Польщею у Львівській області), розраховує скоротити час проходження контролю пасажирськими та вантажними поїздами, збільшивши пропускну спроможність, повідомила пресслужба УЗ у середу.
Проєкт реалізовано завдяки паритетному співфінансуванню Connecting Europe Fаcility і Європейського інвестиційного банку, йдеться в повідомленні.
До реалізації зазначеного проєкту прикордонний огляд поїздів, що прямують з України до Польщі, здійснювали на перегоні Мостиська - Держкордон, а проведення контрольних операцій для одного поїзда становило в середньому дві години, уточнили в пресслужбі УЗ.
За словами голови правління УЗ Олександра Перцовського, після перенесення пропускного пункту на станцію Мостиська II час прикордонного контролю для пасажирських і вантажних поїздів має скоротитися, завдяки чому зросте пропускна спроможність.
"Завдяки перенесенню пункту прикордонного огляду поїздів на станцію Мостиська ІІ ми зможемо вдвічі збільшити пропускні можливості цього напрямку. Так, якщо раніше тут на добу могли оглянути 6 вантажних поїздів, то тепер до 15. Тобто це нові можливості для нарощення обсягів вантажних перевезень та прискорення пасажирських поїздів", - наводить слова Перцовського пресслужба УЗ.
Посол ЄС в Україні Катаріна Матернова на церемонії відкриття наголосила, що модернізація пункту пропуску на станції Мостиська II - це ще один крок уперед у вдосконаленні залізничного сполучення, зміцненні зв'язків України з ЄС та збільшенні пасажирських і вантажних перевезень.
"З початку повномасштабного вторгнення Росії "Укрзалізниця" стала рятівним зв’язком для людей, товарів та армії. Завдяки "Залізній дипломатії" ми, дипломати, можемо безпечно подорожувати та працювати на місцях, щоб ще ефективніше допомагати Україні перемагати. Робота залізниці вражає, особливо в умовах війни, і ми пишаємося тим, що підтримуємо її розвиток через програму Connecting Europe Facility у партнерстві з Європейським інвестиційним банком", - наводить її слова пресслужба УЗ.
На станції Мостиська-II було проведено реконструкцію, під час якої було побудовано чотири вежі для огляду рухомого складу працівниками прикордонної служби України, встановлено два блоки-модулі (одно- та двоповерхові) для працівників прикордонного контролю, чотири вольєри для службових собак; облаштовано систему відеоспостереження (30 камер) і покриття Wi-Fi, виконано модернізацію системи секціонування контактної мережі.
Раніше повідомлялося, що реконструкцію залізничної колії на ділянці "держкордон Польщі - Мостиська II - Скнилів (Львів)", що мала розпочатися до кінця минулого року, перенесено на 2026 рік. Згідно з Операційним планом Стратегії розвитку прикордонної інфраструктури з країнами ЄС і Республікою Молдова до 2030 року на сайті Кабміну, 2026 року буде виділено перший транш 4,27 млрд грн із необхідних на реалізацію проєкту 10,92 млрд грн. Виділення ще 4,83 млрд грн передбачено 2027 року, 1,81 млрд грн 2028 року.
Повідомлялося також, що про плани інвестувати кошти в будівництво пасажирського терміналу на станції Мостиська II повідомляв чеський залізничний оператор RegioJet. Термінал дозволив би частково розвантажити вокзал у польському Перемишлі, що наблизило б запуск поїзда "Київ - Берлін". В ексклюзивному інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна" директор чеського перевізника Якуб Свобода заявив, що цей проєкт "скоріше заморожений". Компанія надіслала УЗ передпроєктні розрахунки і технічні рішення, але "жодних дій не відбулося".