11:27 12.12.2024

Розкол звичок: 16% українців – щоденні читачі книжок, 34% – ніколи не читають

2 хв читати
Розкол звичок: 16% українців – щоденні читачі книжок, 34% – ніколи не читають

16% українців читають книжки щодня, а 34% ніколи не проводять своє дозвілля за читанням, свідчать результати дослідження Агентства Info Sapiens на замовлення Українського інституту книги (УІК).

Зокрема, на запитання, як часто дорослі респонденти проводять своє дозвілля за читанням книжок (паперових, електронних та аудіокнижок), 16% відповіли, що щоденно (у 2023 році - 16%), 16% - кілька разів на тиждень (у 2023 році - 18%), 17% - кілька разів за місяць (у 2023 році - 15%), 14% - кілька разів на рік або рідше (у 2023 році - 17%), а 34% відповіли, що ніколи (у 2023 році - 34%).

Водночас 23% респондентів читають лише друковані книжки, 29% - друковані та електронні формати, а 9% - лише електронні формати.

На запитання, якою мовою респондентам зручніше читати книжки, 53% відповіли, що українською мовою (у 2023 році - 54%), 8% - російською (у 2023 році - 12%), а 39% - однаково (у 2023 році - 35%).

Щодо джерел отримання книжок, то 21% респондентів заявили, що купують нові книжки, 18% - з домашньої бібліотеки, 17% - позичали, 8% - брали в бібліотеці, 7% - отримали в подарунок, 6% - купили вживані книжки, 2% - взяли на роботі, 1% - взяли в бібліотеці навчального закладу, 2% - інше.

Щодо кількості куплених книжок за останні три місяці, то 24% респондентів відповіли, що купили 1-4 друковані книжки, 14% - 5-12 книжок, 3% - 13-24 книжки, 1% - 25-52 книжки, більше ніж 42 книжки не купив ніхто, 2% не змогли відповісти, а 67% не купили жодної друкованої книжки. Щодо електронних книжок, то за останні три місяці їх купували лише 2% опитаних.

На запитання, де саме респонденти купують друковані книжки, 45% відповіли, що в спеціалізованих книжкових крамницях, зокрема в торговельних центрах, 30% - на книжкових сайтах або сайтах видавців, 17% - у неспеціалізованих книжках (у супермаркетах, заправках), 14% - через інтернет на торговельних майданчиках, 10% - на ринку, 8% - на спеціалізованих книжкових ринках, 7% - у соціальних мережах, 5% - за каталогом, 5% - на книжкових ярмарках, фестивалях, презентаціях,

Дослідження проведено у вересні 2024 року, а звіт складено 18 листопада 2024 року. Вибірка дослідження становила для дорослих респондентів (16 років і старше) – 1 018 осіб. Найбільшу кількість респондентів було опитано в Дніпропетровській області, а також - у Києві та Львівській області. Опитування охопило жителів усіх областей України, крім окупованого Криму. У дослідженні взяли участь 55% жінок і 45% чоловіків.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

СБУ заочно повідомила про підозру російському співаку-пропагандисту "Шаману"

В столиці фіксується високий рівень забрудненості повітря

Невеликий сніг у східних, Сумській та Дніпропетровській областях у середу, на заході країни – 5-10° тепла

Повітряні сили ЗСУ: минулої ночі збито 6 крилатих ракет та 133 ворожих БпЛА

Чисельність населення на підконтрольній території України сягає близько 31,5 млн людей

Міноборони створило ДП "Цифрова Армія" для допомоги військовим, цивільним і бізнесу

Кількість постраждали внаслідок ворожого обстрілу Херсону 24 лютого зросла до шести осіб

Франція пропонує Європі розширити свій ядерний щит, розмістивши ядерну зброю в Німеччині

Якщо перемир'я не буде дотримано, це буде найкращим доказом несерйозності Росії – Макрон

Через нічний ворожий авіаудар по Дергачах постраждали 4 жінки – Синєгубов

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА