Інтерфакс-Україна
09:54 15.03.2024

Імпорт пального автотранспортом із Польщі з початку блокади кордону знизився з 70 тис. тонн на місяць до 30 тис. тонн - співзасновник "А-95"

2 хв читати
Імпорт пального автотранспортом із Польщі з початку блокади кордону знизився з 70 тис. тонн на місяць до 30 тис. тонн - співзасновник "А-95"

Унаслідок блокади польсько-українського кордону імпорт пального з Польщі автотранспортом знизився з 70 тис. тонн до 30 тис. тонн на місяць, повідомив співзасновник консалтингової групи "А-95" Артем Куюн під час експертного огляду української економіки за лютий у Центрі економічної стратегії 14 березня.

"Якщо в середньому через польський кордон до блокади у 2023 році йшло 70 тис. тонн на місяць, наразі це в кращому разі 30 тис. тонн", - сказав він.

За словами експерта, найбільший обсяг пального, починаючи з листопада 2023 року, перейшов із польського на румунський кордон, що пов'язано переважно не з переадресацією товарного потоку з Польщі, а зі зміною джерела закупівель. "І непогано відпрацювала залізниця через Польщу. Це трейдери, які змогли переорієнтуватися, але тут ідеться не лише про обсяг, а й про його мобільність", - зазначив Куюн.

Як він пояснив, пальне, яке перетинає кордон у бензовозі, може дійти до споживача на автозаправці за 4-5 днів, тоді як шлях до споживача через залізничну цистерну може розтягнутися на декілька тижнів.

"Однак нині трейдери адаптувалися, вже відбуваються стабільні постачання, і нову блокаду навіть скраплений газ зустрів без проблем", - констатував експерт.

Він зазначив, що блокада і вимушена зміна логістичних коридорів чинять суттєвий вплив на функціонування ринку пального, проте трейдери у відповідь постійно модернізують і вдосконалюють свої логістичні шляхи та мають у своєму розпорядженні варіанти для підстраховки.

"Напевно, це ефект від 2022 року, коли 80% постачань великого ринку за чотири-п'ять місяців були просто розвернуті на 180 градусів. Ми цікавилися у закордонних колег - таких прецедентів ніхто в історії згадати не може", - резюмував Куюн.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Офіційний курс гривні до євро послабився до історичного мінімуму 49,6549 грн/EUR1

Наглядова рада ПІН Банку подала у відставку

АМКУ рекомендує НКРЕКП упорядкувати діяльність "Укренерго" щодо врегулювання небалансів

Бізнес закликає доопрацювати законопроєкт про підвищення ефективності контролю за виробництвом та обігом тютюнової сировини

Кабмін вирішив докапіталізувати "Укрфінжитло" ще на 30 млрд грн держоблігаціями

Число вантажівок для міжнародних перевезень за роки транспортного безвізу зросло більш ніж вдвічі – Мінрозвитку

Мінрозвитку планує запустити пілотний проєкт "єЧерги" для легкових авто на початку 2026р.

ЄС безстроково заморозив російські активи - AP

Diligent Capital Partners очолила $12 млн раунд інвестицій у філіппінський необанк Tonik

Україна за 11 міс. значно знизила експорт титановмісних руд, у березні-листопаді поставок не було

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА